seg söndag

av någon anledning så blir det så, relativt ofta i alla fall, att söndagar i min värld blir sega. jag har alltid massvis av planer och sådär över vad jag ska göra under dagen, och så, såhär vid dagens slut, så märker jag att knappast något har blivit gjort. jaja..

men visst, helt innehållslös har dagen inte varit.
nej, faktum är att jag och tommy har ägnat några timmar åt våra högskoleansökningar, och bra var väl det för det visade sig att jag kunde söka två andra program än de jag redan bestämt mig för, och dessa till mälardalens högskola. weehuu tänkte jag eftersom jag gärna vill gå där men tidigare inte vetat om att det funnits något jag faktiskt vill gå där. men se, ibland lönar det sig att kika efter en gång extra. =)
så, nu har jag de två programmen som första- och andrahandsval samt tre program till örebros universitet som tredje, fjärde och femte val. de tre sistnämnda valen är sådant som jag sedan länge velat läsa men som jag fortfarande inte tror att jag kommer in på, men just nu känns det inte som att det gör så mycket, nu hoppas jag på att komma in till mälardalen. =)
det är spännande faktiskt! och mer kul är det att tommy hittade precis det han ville läsa just på mälardalen. =)
så ja, vi har redan börjat kika efter utbudet på lägenheter, och av tidigare erfarenhet och av lovisas hjälp så har vi kommit fram till att vi nog kommer att kunna ordna med någon lya på något lagom bra ställe, vilket känns toppen!
i morgon ska jag prata lite mer med studievägledaren och så på tisdag ska vi skicka iväg papperen, sen är det en olidlig väntan till mitten av juli då de första beskeden kommer, wee!

annars har vi, mellan regn- och hagelskurarna, varit ute på en promenad. det är väl ungefär det jag har gjort idag.. mycket tid har gått åt till att sitta här, vi datorn, och kika högskoleprogram och lägenheter, vilket känns i min nacke och axlarna/skuldrorna.. uschi. men, men det har ju varit kul också! och eftersom jag nog kommer bli sittandes här ganska mycket de närmaste 5-6 veckorna, med tanke på allt pluggeri, så får jag nog vänja mig vid det här onda. men jag försöker vara positiv och tänka på vad som väntar. =)

åh, just ja.. så var eskobar på tv:n ikväll.. fint! =) och snart är det dags att se dem.. mmm lovely.

nej, jag är ganska trött känner jag.. det här inlägget blir inte vad jag tänkt mig.. tänkte i och för sig inte så mycket heller.. innan.. men i alla fall.
ska ta och hoppa in i duschen och sedan be min snälla älskling om lite massage. =)

nattinatt folks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback