verkligen vår

jepp. det är inte bara det faktum att dygnsmedeltemperaturen har varit över nollan samt att det varit några fina vårdagar på sistone.. nej, utan också grannen snett ovanför (tror jag att det blir..) har tagit sig ut på balkongen till eftermiddags o kvällssolen för att spela sin kära, och näst intill enda låt han kan på dragspel, "drömmen om elin". till detta hörs naturligtvis hans ljuva stämma som även vissa sommarkvällar akompanjeras med andra grannars skönsång och diverse instrumet. ljuvligt! ;)

det har varit torka här på bloggen några dagar, varför vet jag inte. men en bidragande faktor kan vara att tiden går så oerhört fort. det händer saker hela tiden, men mest så är det det vardagliga som sysselsätter mig. plugg har det varit först och främst och är fortfarande.. det verkar inte finnas någon hejd på hur mycket det är som ska ordnas på en månad. detta bidrar till diverse ångesttankar och andra mindre skojiga saker.. (som till exempel det att jag haft en förjävla spänningshuvudvärk i två dagar nu.. uschi).

det absolut bästa som varit de här dagarna är nog vädret, alldeles jätte härligt har det varit vissa dagar! =)
i fredags var krister här. det promenerades, fotades, käkades och kikades på film. dessutom så var det den allra första riktiga vårdagen, underbart! på kvällen var vi ute och gick ännu mer och det doftade verkligen vår! det är nog en av de lyckligaste dofterna som finns =)

i övrigt så har jag bestämt mig för att köpa nya glasögon, självklart på grund av att det behövs, annars hade de där tusenlapparna kunnat ligga kvar i min snälla pappas plånbok. hur som helst så beställdes det nya brillor igår, så om en till två veckor så har jag dom i min hand med ett förhoppngsvis positivt resultat. =)

nej, nu ska jag greja med annat..
nattinatt o sådär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback