intro. psykologi

den fjärde, och sista, fempoängaren den här terminen startade igår - introduktion till psykologi. det kommer nog bli som de tidigare kurserna, en massa att läsa och plugga in på relativt kort tid.. (men så "ska" det ju vara..) och så salstenta på det. den 14:e januari (ja, det är en söndagseftermiddag, låter det inte härligt?) så sitter jag där med mina kurskamrater och våndas. okej, jag kommer att våndas i alla fall! prov av det sorten har aldrig varit min starka sida, det är något som gör att jag inte klarar av det, och detta trots att jag pluggat och kanske till och med kunnat rabbla allt precis innan, men just då, så fort jag kliver in i salen för provet, då försvinner allt och jag får någon slags blackout. mindre kul, men så är det och jag kan inte göra annat än att försöka.
hur som helst så har vi, en relativt nystartad "läsgrupp", redan börjat planera för hur vi ska lägga upp läsandet och pluggandet inför det här, och det känns bra. det är skönt att ha några att diskutera litteraturen med, och framför allt ta sig igenom litteraturen med =) vi är ett bra team känns det som ;)

idag blir det nog fika med en eller kanske två vänner. men först borde jag greja lite här hemma, det är lite för mycket småskit som ligger överallt.. och det finns en hel del damm som ska bort. skojigt värre!
..och plugga borde jag också göra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback