en grej avklarad (bara ett gäng kvar..)

japp, jag lyckades få arslet ut vagnen och skriva min sam b redovisning igår (avslutade imorse). redovisningen blev väl ganska kass egentligen, redovisa är inte riktigt min grej.. men jag bli väl bättre förmodar jag, alltid något.
   så ja, jag hade redovisningen tidigare idag och nu är det bara en redovisning och ett prov kvar i sam b, känns väldigt bra faktiskt, just den kursen ska nog inte gå åt pipan i alla fall (vilket jag tror att någon av de andra kan göra..). men, det som gjorde mig frustrerad efter dagens lektion är att vår lärare har bestämt sig för att allt ska redovisas och inget ska lämnas in (förutom 2 små uppgifter som vi gjorde i början av terminen), han ska med andra ord bara betygsätta det vi säger när vi står där framme och babblar. detta är för mig (och även mina två "kurskamrater") väldigt märkligt eftersom man i skolan inte ska betygsätta social kompetens. hur vi gör våra "framträdanden" ska inte ha någon betydelse utan det ska vara vår information som ska vara den viktiga. i och med det här så tycker jag att det vore allra rättvisast om vår lärare tog in den information som vi har suttit och jobbat med för att kunna genomföra redovisningen, för att då kunna bedöma att vi gjort en bra uppgift trots att vi kanske inte gjorde ett så bra framförande (om så är fallet), det är i alla fall vad jag tycker vore rimligast (självklart förstår jag att han inte bara går på hur vi gör framträdandet utan också på vilken information vi delar med oss av). aja, jag får acceptera det och göra så gott jag kan, men det här innebär att mina chanser att få ett högt betyg dalar en aning eftersom jag inte tycker att jag är något vidare bra på muntliga presentationer och framför allt så är prov inte min starka sida, och det är alltså främst dessa två som min lärare bestämt sig för att grunda våra betyg på. men ja, jag får helt enkelt göra det bästa av det och hoppas på att han har viss överseende med min och mina kamraters mindre bra förmåga att redovisa.
 
   hm, det här var inte alls vad jag hade tänkt att skriva om, men nu så blev det så. det kan hända att det kommer ett inlägg senare ikväll. nu ska jag fixa lite käk åt mig och älsklingen, varma mackor och vin funkar det bra tror ni? =)
baii.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback