lite av mycket

   det har slagit mig minst en gång varje dag sen jag kom hem till munkedal förra veckan att jag inte har skrivit en enda rad om vistelsen i bettna, det är helt jätte dåligt, för dagarna där var verkligen toppen! vad som ska skrivas vet jag inte riktigt egentligen, men dagarna svepte förbi och plötsligt skulle man hem hit igen. hur som helst så var det ganska välfyllda dagar där hemma hos familjen, det kalasades, promenerades, kramades och shoppades bland annat. kalasandet pågick i tre dagar, inte illa tycker jag! detta måste ju stjärnorna ges en eloge för, så klart! de hade nästan lyckats lura mig att de inte skulle överraska mig på fredagen.. de hade nämligen sagt till mig att det inte skulle bli något av då, utan de skulle komma på lördagen och fika. men eftersom jag känner de här töserna så hade jag mina små aningar redan första gången jag hörde talas om de här ändrade planerna. och ja visst, när jag som minst anade det och jag nästan hade insett att det faktiskt kanske var så att de skulle komma på lördagen, så kom det en bil fullproppad med flickor som kom för att fira mig =) (saknade i och för sig lovisa bland dessa töser.. det var trist att inte få se den söttösen). i alla fall så blev det en del vindrickande och på det så skulle det bowlas, också det här som en överraskning där det innan sas till mig att jag skulle sätta på mig bekväma kläder för att vi skulle åka iväg om 45 min. jahapp, tänkte jag och förberedde mig på det värsta, men det var ju inte så farligt. men självklart förlorade jag, men det var ju ingen större surprise för någon tror jag ;) det ska också tilläggas att med tjejerna så var också älsklingen tommy, min kära bror och kenny.
   kvällen fortsatte sedan hemma i bettna där folksamlingen snart blev ett litet gäng på 5 + min kära mamma som gärna vill vara med på ett hörn =) vi lyckades hur som helst tömma en box med vin vilket resulterade i ett antal snygga moves på vardagsrumsgolvet. men till slut fick vi se oss besegrade av tröttheten, som antagligen berodde på alla glada upplevelser sen kvällen, och bege oss till sängen.
   och jag somnade glad eftersom jag omges av så underbara människor.

   lördagskvällen var bokad med familjen, vi käkade tre rätters på birgers och hade det jätte bra! kvällen avslutades för halva gänget i bastun, här inkluderas inte jag eftersom jag inte alls mår bra av att basta, men den del av gänget som valde att göra hade det nog bra vad det verkade det som =) 

   det var alltså två "kalas", det tredje var redan på torsdagen. då kom farmor, mormor, raimo, lena och peter för att käka lite tårta och andra onyttigheter. det var kul att se dem, händer ju inte så ofta numera =/ 

   de andra dagarna gjordes allt möjligt, bland annat så åkte jag och tommy till sofia och hälsade på en liten stund, kul att få träffa henne lite grann =)

   nu är det nästan två månader tills jag ska hem igen (om tommy ska med vet jag inte än, det kan hända att han ska jobba). det känns hur som helst ganska långt, men jag har en känsla av att tiden kommer att rinna iväg som tusan med tanke på allt jag ska hinna med innan dess. det är alltså hutlöst mycket grejer med skolan som ska ordnas och jag vet ärligt talat inte om jag kommer att hinna med allt. dessutom så ska jag alldeles snart bestämma mig för vad jag ska söka till för program/kurser till högskolan, bara det är ju ångestframkallande.. men jag ska nog klara av det också. mest orolig är jag för att jag inte ska komma in över huvud taget, mina betyg är okej men långt ifrån på topp om man säger så.. men jag får hålla tummarna när det väl är dags.
   i alla fall så är mitt mål att vara klart med allt skolarbete till den 25 maj för sedan tänker jag åka hem! då väntar eskobar det 27:e och det är ju helt fantastiskt underbart! aldrig hade jag trott att jag skulle bli så glad som jag blev när nytt material levererades från dem, men oj vad jag misstog mig! trodde allt att "eskobar-febern" hade lagt sig en aning, men det märks så fort det kommer nya grejer och man vet specifika datum då saker och ting sker att det är något speciellt med dem. jag skulle tro att upplevelsen inte alls skulle vara densamma utan de andra eskobar-nördarna som finns där ute, framför allt lovisa som står mig närmast, utan henne vore det inte samma sak =) hur som helst så ska det blir toppen att få åka till stockholm och få se dem igen. wee vad jag ser fram emot det!
   sedan väntar student balen då jag bara måste vara med och fotografera alla tejerna i deras fantastiska kreationer!
   och så den tredje juni springer de ut från bcpw, alldeles jätte lyckliga för att de tar studenten. och jag ska självklart vara där! =)

   nej ni, nu börjar det bli lite mycket här och jag ska alldeles snart iväg till tandläkaren för att hämta min bettskena och bli av med den första delen av de underbara (ehm) 2800 kronorna som den kostar.. jippiiee! men den hjälper.. förhoppningsvis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback