"vilodag"

ja, efter lördagens partaj och de dagar med en massa plugg som följde tills igår, så förtjänar jag nog en vilodag. men det är tråkigt det också.. tycker ju faktiskt om att plugga när det går så bra som de gjort de senaste dagarna då jag faktiskt presterar någonting. men, men om inte annat så är det bra att vila från datorn ett tag.. =)

så i lördags var det alltså 25-års fest, ett partaj med bra människor, vilket gav ett väldigt lyckat resultat! det dansades och skrattades en hel del, uppblandat med en del samtal av den djupare sorten, som så många gånger förut.
under kvällens gång fick jag även sagt till mig både en och två gånger vilken underbar pojkvän jag har. det här var självklart ingen nyhet för mig =)

söndagen var seg, som väntat..
men jag hade två uppsatser, som dessutom skulle redovisas, att göra.. så det fanns ingen tid till att slappa då inte.. men det gjorde jag ändå, tills kvällskvisten då jag verkligen insåg att jag bara hade ett och ett halvt dygn på mig att göra klart uppgifterna.

måndagen bestod av plugg, plugg och plugg..! men det funkade, det var som vanligt, jag jobbade på och fick uppgifterna näst intill klara. jag var produktiv som sjutton, som vanligt när det verkligen gäller.
det sista finslipet gjordes igår på förmiddagen.
hur redovisningarna gick spelar ingen större roll, jag lärde mig någonting i alla fall och jag tror att det var bra uppgifter, men det vet jag ju förstås inte förrän jag får det betygsatt..

så idag har jag alltså vilat från pluggandet helt och hållet men det resulterar, som oftast, med dåligt samvete.
men det är sån jag är och dagen är ju inte slut än så vill jag plugga så har jag en himlans massa att ta av om man säger så.

tror i alla fall att jag ska skriva lite jobbansökningar nu, lite viktigt i alla fall. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback