sociologi

   ja, jag har tyckt att det varit ganska flummigt hittills under min högskoletid, men det är uppenbart att den trenden inte kommer att vända än på ett tag.
   om det här faktumet är bra eller dåligt det vet jag inte, på ett sätt känns det ju bra, som att jag passar in som handen i handsken. men å andra sidan så är det tvärtom. jag som är ganska flummig själv och som är väldigt så här att saker och ting kan vara och ses på massvis av olika sätt, jag skulle kanske behöva lite raka svar. i stället blir det tvärtom. jag kommer bli ännu "värre", stackars min omgivning. mitt ifrågasättande kan nog redan nu ses som ganska frustrerande ibland, men ännu mer av det kommer det att bli, det är ju det hela min utbildning går ut på känns det som. men det passar mig, det gör verkligen det!
    jag önskar bara att några av mina tankar, som tycks infinna sig ganska ofta, kan försvinna.. upplösas eller bara vändas till något positivt. dessa handlar om mitt vara eller inte vara på min utbildning. men jag ska, jag måste, låta det gå ett tag till, åtminstone terminen ut, innan jag börjar fundera ordentligt på om det här är bra för mig, för inte förrän då har jag tillräckligt med koll (om ens då).

   nu ska jag sätta mig med vår första, av två, engelska böcker till den här kursen. det känns inte alls roligt, men jag ska inte ha den inställningen när jag knappt har kikat i böckerna. nu jävlar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback