valet

ärligt talat så har jag inte orden, och framför allt inte kunskapen, att egentligen uttala mig om utgången i gårdagens val. det jag vet, och ärligt kan säga, är att jag inte alls sympatiserar med de fyra partier som ska styra landet de närmaste fyra åren. "inte alls" vore väl fel att säga, men jag har valt att stå på den andra sidan och det är där som jag har flest personer med liknande tankar. det högra blocket står för, vad jag har förstått, bland annat för att de som har det dåligt ska få det ännu sämre och det här för att de som redan tjänar en hel del mer än vad de egentligen borde ska kunna få betala lägre skatter... (det här är bara sådant jag hört på omvägar, inget jag hittat själv.. men är det så, så är det något som är galet.. men å andra sidan så vore det väl helt fel av vem som helst, oavsett om man är röd eller blå att tro att någon politiker över huvud taget vill att människor ska ha det dåligt! det är bara att hoppas och se vad tiden utvisar).
hur som helst så är det så här läget är, och jag kan nog inte göra mer än att finna mig i det. jag får helt enkelt försöka lita på de folkvalda och hoppas att de kan styra landet i rätt riktning i alla fall!

äsch, det här skulle kunna ringla iväg i en mängd kringelkrokika vägar känner jag, och som jag inledde så är det egentligen "fel" av mig att försöka uttala mig.
jag ville ha rött men fick blått.
frustrerande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback