summering

jag håller på och fixar o donar lite här hemma idag för imorgon är det tänkt att ett femtontal människor (minst) kommer hit och firar in det nya året med oss. det lär bli trångt men kul ;) för tillfället har jag tagit en kaffe- och bloggpaus, tänkte att jag skulle göra en liten summering över dagarna som gått den senaste veckan.

..ja, förra onsdagen åkte jag och olliver iväg till bettna och spenderade de första dagarna hos mamma. på lördagen åkte robin och jenny till stockholm så då "flyttade" jag hem till pappa och sov där resten av tiden. tommy jobbade och kom inte förrän på söndagen och åkte hem igen i torsdags, för att återigen jobba. hursomhelst så bestod de första dagarna mest av turer till stan för att shoppa, en klänning bland annat (jag ska bosätta mig i klänningar tror jag.. =), men också en hel del mat inför de tre "juldagarna". på lördagen innan jul gjorde jag och pappa en massa köttbullar, det tog ett bra tag, men jag fick in snitsen ganska fort och super goda blev dom! vi kryddade dom med juliga kryddor =)

..sen blev det söndag och dagen innan julafton, då blev det lite mer mat-shopping och så hämtade vi upp tommy. senare på kvällen ägnade jag några timmar till att klä granen.. jag är rätt petig hehe på julaftonsmorgonen gick vi upp rätt tidigt och käkade frulle eftersom det var lunch hos mamma redan vid tolv, men det var mysigt att gå upp och käka macka med julskinka vid granen. =) sen blev det att göra sig julfin, eller ja, vi försökte i alla fall ;) innan det var dags att bege sig till mamma som hade dukat upp med sill, janssons och en jätte god sallad med lax till mig =) nej, jag gillar inte julmat.. ..en och annan snapps slank ner också och även lite vin så det blev den traditionella promenaden efter maten för att få maten att lägga sig, men förmodligen mest för att nyktra till ;)
vid tre blev det kaffe och kalle anka, och det sistnämnda var väl lika intressant som det alltid varit de senaste åren.. men det är mys på något sätt ändå =) kvällen spenderades hemma hos pappa med mer vin och julklappsöppning bland annat.. det var en bra kväll! =)

på juldagen kom robin och jenny hem, robin hade gått och blivit sjuk så han sov mest de kommande dagarna.. hursomhelst så blev det en jätte god middag på juldagen och på annandagen ordnade jag och tommy med trerätters, som vi lyckades väldigt bra med!

i fredags spenderade jag kvällen hos mamma där vi fick fin besök av maria och ida, det var riktigt kul att träffa dem en stund! =)

nu i helgen var det tänkt att vi skulle åkt till kungsör och träffat faster och kusinerna, men eftersom robin var sjuk och även smittat oss andra lite grann så skippade vi det. ..och jag åkte hem hit till eskilstuna igen.

hursomhelst så har jag haft en jätte bra jul!

det var en liten sammanfattning.. jag har en hel del bilder jag hade tänkt ha med, men de går inte att ladda upp?! =/

nu ska jag fortsätta greja här, så det i alla fall ser någorlunda fint ut imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback