dags att lägga pengar på kurslitteratur

jag är student på heltid, med allt vad det innebär, så också nu när det är dags att beställa kurslitteratur inför de två kurser som ska läsas i höst. jag har alldeles nyss kollat in kursplanerna och försökt leta upp begagnad litteratur och mailat en massa människor. så nu vi får se hur det blir, om jag får böckerna lite billigare än om jag beställer på bokus, jag hoppas ju förstås det. jag hoppas också att vi ska ha de böckerna som står på kursplanerna! men, men har de ingen ork att skicka ut information till oss så får jag helt enkelt chansa och hoppas att det blir rätt, eller så väntar jag med att beställa eller köpa tills efter måndag (eller onsdag då den andra kursen börjar), men det känns inte heller bra för då har jag inte böckerna förrän ja.. jätte sent.. jäklar vad det är frustrerande att de inte bara kan skicka ut studiehandledningar till oss så att vi vet!

hursomhelst så ser jag fram emot att börja plugga igen, även om kurserna känns lite skrämmande, framför allt ekonomisk styrning, men det ska nog bli bra det med.. jag har i alla fall en ganska positiv inställning och det är ju bra.. personaljuridiken tror jag mest blir kul faktiskt, eller ja, jag hoppas i alla fall på det! =)

Kommentarer
Postat av: Heléne

:) 'eller kanske inte en smiley men ja..'

jag mailade min krusansvarig förra veckan, i min näste kurs ska jag ha en psykologi bok, en grund bok, o givetvis inte kowalski westen som vi hade, utan en precis likadan av annan författare. men kan jag använda den? nope.. 'kom ihåg att det är kursböckerna i litteraturlistan som examineras' tack tack, så nu blir det 800 spänn till för en jävla bok jag redan har. o INGEN! säljer den begagnat.. (eller de jag mailat har 1. inte svarat , 2. redan sålt den) sjuttsan :)



Kurserna kommer bli bra hörru du! intressant o lärorikt o bra för jobbet! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback