goodie

det har varit ännu en givande utbildningsdag, en väldigt givande till och med! timmarna har sprungit iväg och jag riktigt längtar tills imorgon, haha! tänk om föreläsningarna i skolan kunde vara lika uppiggande och drivande som dessa.. men, men det är nog lite nyhetens behag också kan jag tänka mig.. jag känner hursomhelst på mig att det här kommer att bli jätte bra, det ska bli spännande att börja rekrytera tjejer till samtalsgrupperna och sådär. förhoppningsvis är det i alla fall några som kommer vilja vara med i min och christines samtalsgrupp ;)

dagen började med en jätte intressant föreläsning om genus, killen som hade det var väldigt duktig och fick nog alla att bli intresserade eller ännu mer intresserade i ämnet, det kändes i alla fall så efteråt. jag blev åtminstone som jag brukar bli efter sådana föreläsningar, att jag kände att ja, det här måste jag spinna vidare på, läsa mer om och engagera mig mer i. men så slogs jag av tanken "hur ska jag göra", en annan tjej som jag pratade med sa samma sak, liksom "hur ska jag göra och framför allt vart ska jag börja"? det är så svårt och det handlar ju faktiskt om hela samhällsstrukturen, hur den ser ut och är uppbyggd, det känns inte som det lättaste att ta sig an direkt, men å andra sidan så måste man ju börja någonstans.. men som sagt, vart? jag vill verkligen arbeta med det här, på något sätt.

nej, snart kommer tommy hem, han har vart iväg på bröllop idag, så då blir det nog tacos och ett glas vin eller två, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback