två besök hos doktorn

det är inte bara jag som besökt läkaren den här veckan, även isa har behövt träffa en doktor idag. jag är dock rätt säker på att hennes upplevelse inte var lika hemsk som min var, fy fan säger jag bara.. men jag tänker inte ens ge mig in på att försöka förklara det som hände igår, då lär jag väl inte kunna sova inatt heller. förtränga och se framåt får det bli i stället. isa har förmodligen någon form av urinvägsinfektion eller liknande, stackarn! igår försökte hon kissa säkert 20 gånger på en halvtimma utan att en droppe kom, så jag ringde veterinären på en gång. så i morse gick tommy dit med henne och de tog prover och så. nu har hon fått någon medicin som ska hjälpa om hon har ont. på måndag ska jag försöka ordna ett urinprov och gå o lämna, men förhoppningsvis mår hon bättre snart! det här besöket kostade oss en jäkla massa pengar, över tusen spänn, jag kan inte förstå hur de kan ta så mycket betalt för sammanlagt en halvtimmes kontakt med katten. det här lär påverka vår redan låga budget när det gäller de få julklappar vi tänkte köpa i år.. men, men det viktigaste är att katten mår bra!

sötnosen.

måste ju berätta att jag idag har vart på mitt första hembesök alldeles själv, det gick alldeles utmärkt och var superkul! jag träffade en alldeles underbar liten tant, så det var verkligen ett bra första intryck för min del. =)

snart kommer älsklingen hem, då blir det nog ett glas vin och så ska vi göra en vinlista till julen så pappa vet vad han ska köpa, matlistan är redan skickad ;). imorgon tror jag det blir julklappsinköp tillsammans med halva eskilstuna, åh vad jag ser fram emot det..! (ni anar säkert sarkasmen)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Gick det bra på sjukhuset då?? Hoppas det i alla fall! :)

Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback