pluggeliplugg

image226onsdag och jag är ledig. jag var ledig i måndags, skola igår, ledig idag, skola imorgon och så ledig till onsdag. shit så slappt det låter! jag kan tänka mig att folk tror att det är rätt slappt att plugga och visst, jag kan erkänna att ibland så är det väldigt slappt, men det beror nog mest på än själv och sin egen slöhet samt en stor brist på disciplin. det sistnämnda är a och o när det gäller pluggandet. men hittils så har det ju faktiskt gått ganska bra, men det har varit lite si och så med mitt pluggande genom åren, det där med disciplin "växte" jag ifrån någon gång i högstadiet och det har inte riktigt kommit tillbaka förrän nu, eller ja, nu har jag i alla fall kommit på ett studiesätt som verkar fungera för mig och det är jag är oerhört glad för!

grejen är att det är rätt tufft att plugga, det är verkligen ett heltidsjobb, men tänk så många gånger jag har hört att "vänta du bara tills du jobbar, då kommer du längta tillbaka till pluggandet" och ja, det är säkert så, men då får det vara precis så. det är ingen mening att spekulera och det är verkligen inte någon mening att ni som arbetar anser att ni har det så mycket tuffare än oss "lata studenter", för ni verkar ju faktiskt inte ha någon större aning.. hehe

jag tycker att det är roligt att plugga och jag längtar numera efter kunskapen, vilket jag aldrig trodde skulle ske, men nu gör jag verkligen det! men jag längtar precis lika mycket till den dagen jag sätter min fot på en arbetsplats och får praktisera allt det jag lärt mig.. och tänk så skönt att få in lite rutin i vardagen, shit vad jag längtar efter det! visst jag försöker på mitt lilla vis, med att gå upp ungefär samma tid, käka regelbundet och sådär, men att ha ett arbete hjälper nog till rätt rejält på rutinfronten. aja, nu är det som det är och så länge jag känner mig nöjd så är jag glad för det och nöjd är jag, i alla fall i skrivandets stund, bör väl tilläggas. allt går ju verkligen upp och ner, som ni säkerligen vet..

..och ledig är väl fel av mig att säga att jag är, fast just nu är jag det eftersom jag inte har någon kurslitteratur att läsa. men å andra sidan så ligger den ungefär 150 meter härifrån och väntar på att jag ska hämta den.. så jag borde nog ta och göra det!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Härligt det låter o va ledig, även fast man vet att det mest blir pluggande iaf. Tänkte bara fråga om du har några bra tips på hur man ska kunna plugga bra? Jag kör med maindmapping (eller hur det nu stavas)men skulle gärna ta emot tips :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback