vadå tenta?

jag har haft den nuvarande kursens tenta i x antal dagar och i x antal dagar har jag skitit i att tänka på den, eftersom det har känts oerhört oviktigt med tanke på att det varit jul, och sånt..
men nu, NU är det en vecka kvar tills jag ska lämna in den, eller i alla fall tills den ska vara klar, jag kan lämna in den på måndag morgon om jag vill.. men ja..
varför gör jag ALLTID så här? visst, det är inte sista sekund, det är det inte, en vecka är ändå en vecka och saken är den att jag vet att jag jobbar som bäst under press, så förmodligen ligger orsaken till "uppskjutandet" i det. men varför blir jag då så frustrerad på mig själv? för att jag är korkad förmodligen. nej, alternativa tankar here I come, för jag kommer klara tentan oavsett! ..jag kommer i alla fall att ha någonting att lämna in, det är huvudsaken! fast den här tentan är så fruktansvärt svår att jag inte på något sätt kan tänka mig att jag blir godkänd, men det är å andra sidan inte hela världen, det är i alla fall så jag måste försöka se det..

phuu, det känns redan lite bättre..
..och jag har en liten plan om hur jag ska gå tillväga också, idag till exempel så ska jag ta mig i kragen och läsa igenom tentan ordentligt och se om den ter sig lite klarare nu än vad den gjorde för en vecka sen. jag hoppas att den gör det!

men först en promenad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback