hjälpmedel, vad är det?!

ibland funderar jag starkt på hur människor är funtade, hur det kan komma sig att vissa saker går så otroligt sakta att ordna, saker som borde kunna ordnas på fem röda, om det bara gjordes! jag pratar om hur vi på jobbet behöver vara tre personer för att överhuvudtaget få en person att ställa sig upp från sin rullstol för att sedan komma till sängen, det är inte meningen (framför allt eftersom vi bara är två stycken som jobbar på kvällen), men så är det. såvitt jag vet så pratade någon med arbetsterapeuten (som jag har för mig ska ordna med hjälpmedel) för i alla fall två veckor sedan, men inget har alltså hänt hittills. alltså vi går sönder! både jag och mona som jag jobbade med igår hade (har) ont i våra händer, jag har redan jätte ont i min tumme och neråt i handleden och det hade börjat bli bättre, men efter kvällen igår så känner jag idag att det värker mer igen. det här är ingenting nytt egentligen, folk som jobbar inom vården förstör sig själva många gånger, men om det finns hjäpmedel att tillgå så ska det ordnas på en gång, eller?

idag jobbar jag 7-16, sen är jag ledig igen, ända tills på söndag..

Kommentarer
Postat av: Sanna & Sanna

Vi vill ha just ditt egna tips på din favoritprodukt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback