bästa presenten!

tommy har fått jobb, så jäkla skönt och så otroligt kul för honom! =D
det är sex månaders provanställning på systembolaget i skogås, 30 timmar i veckan. det kommer innebära att han är borta många timmar om dagen, men å andra sidan så kommer han förhoppningsvis vara ledig tre dagar i veckan, så det väger ju upp lite. och vafaen, det är ett jobb, äntligen! =) tommy studsade bokstavligt talat runt här för en stund sedan då chefen ringde, så kul! en bättre födelsedagspresent kunde jag ju knappast ha önskat mig! =)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Oh va bra! Va kul! Å grattis på födelsedagen igen! :D Hoppas när ni hade kul när ni pratade skit om mig på kompetensgruppsmötet haha ;)

Postat av: Anonym

Hej! jag undrar bara en sak...vad är det för program du pluggar på universitet? :)

2008-03-18 @ 20:52:36
Postat av: Dessan

Grattis på din dag gumman!
Fan vad nice med födelsedag, att Tomma fått jobb UNDERBART! Ni är bäst!

2008-03-18 @ 21:56:29
URL: http://dessa.blogg.se
Postat av: emma

anonym: jag pluggar det beteendevetenskapliga programmet med inriktning social omsorg. =)

2008-03-18 @ 22:04:25
URL: http://kalltkaffe.blogg.se
Postat av: Anonym

Är det sant :D! jag har själv tänkt söka till det..eller till beteendevetenskapliga programmet i eskilstuna :) ooh, snälla kan du berätta lite om utbildningen hur du tycker den är? är den svår?..tack

2008-03-19 @ 09:08:56
Postat av: emma

anonym: ahaa okej, är det det rena beteendevetenskapliga programmet du hade tänkt söka i så fall? eller med någon inrikting? lättare att förklara om jag vet då. det program som jag läser är vår klass den sista som går, men det har kommit ett nytt kandidatprogram som ska vara ungefär likadant.

och du, det vore kul att veta vem jag skriver till. =)

2008-03-19 @ 15:53:07
URL: http://kalltkaffe.blogg.se
Postat av: me again :) (emilie)

hej igen :) jag har tänkt söka till det "vanliga" programmet men jag bor i södertälje och är lite nervös över pendlandet har skickat mail till sj angående priser och så för studenter och terminsbiljetter men dom svarade itne på min fråga de skickade bara en länk :/ weard! har du några i klassen som pendlar så att du genom dom vet lite om priser och så, för det vore ju lite surt att köpa ett kort för tågen samt bussen som jag måste ta till tåget här i tälje..usch lite mycket frågor :) förlåt

2008-03-20 @ 22:00:56
Postat av: emma

hej emilie =)

ahaa okej, om det "rena" beteendevetenskapliga programmet vet jag inte så jätte mycket, men på mdh:s hemsida finns det bra information. men vad jag har förstått så är många mycket nöjda med programmet. =) visst tycker jag att det är att föredra ett program med någon inriktning, då det ger en större chans till jobb efteråt, vad jag har fått höra i alla fall. men hursomhelst så är det många intressanta ämnen du kommer att läsa. =)

jag har lite priser i huvudet, då några i klassen pendlar och då min sambo också ska pendla, men dessa pendlar alla till och från sthlm. ett månadskort + sl kort kostar 3100. men beroende på hur mycket föreläsningar och så du kommer att ha så kanske du bara behöver köpa ett (eller två) 10 resor betala för 7 - kort och det kostar 700 eller något sånt.

tyvärr är det bara det jag kan tala om, men om du går till tågstationen hos dig så kan de svara direkt vad det kommer att kosta för din del. =)

2008-03-20 @ 22:20:44
URL: http://kalltkaffe.blogg.se
Postat av: emelie

hej! tack för ditt svar :)! jo..det kanske det egentligen är, men å andra sidan skulle jag aldrig veta vilken inriktning jag skulle välja...så då är det väl lika bra att läsa den breda där man läser lite om varje och sedan får välja vilken inriktning man själv vill ha.

Har ni många salstenot på programmet, och tycker du att det är ett svårt program?

Glad Påsk (i förskott)

2008-03-21 @ 13:42:49
Postat av: emma

emelie - jag förstår hur du menar, det är jätte svårt att välja.. och då är det bra med ett så pass brett programm som beteendevetenskapliga. hur många salstentor det är kan jag inte svara på eftersom jag bara läst beteendevetenskap i 1 år och det är bara inom psykologin vi har haft salstentor. i pedagogik och sociologi brukar det oftast vara hemtentor.

glad påsk till dig med! =)

2008-03-22 @ 12:07:23
URL: http://kalltkaffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback