"du är så duktig"

"där ser du, du kan ju jätte bra! du är så duktig"
och ja, säger jag, jag är duktig. men tror jag på det själv?
..egentligen inte. jag tänker, ja men nästa gång, då lär det bli ett underkänt, eller då kommer något att gå åt skogen. nästa gång.
en dag ska jag vara glad och stolt i mer än en dag, jag strävar dit, jag hoppas att jag någon gång ska börja uppskatta mig själv.



det har varit en lugn dag idag, jag har läst lite om ICF annars har jag inte gjort så mycket. vi var ute på en promenad förut, skitigt och blött var det.. ingen hit med andra ord. =/ jag fick ställa Vito i duschen när vi kom hem, han var riktigt smutsig! ..och det uppskattades väl sisådär, hehe

nej, nu ska jag nog ordna lite te, det vore gott.. =)

imorgon blir det skola hela dagen lång!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Gudars, vi kan starta klubb om att inte vara stolt över sig själv..! Eller ja, över mig själv är jag väl stolt, men det är värre med saker jag åstakommer, känns som att det mesta inte är bra nog, även om jag får massor beröm och uppskattning! Men det är jag som inte duger åt mig själv, i mina ögon kan jag alltid bli bättre på nåt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback