magkatarr

ständigt och jämt. jag ledsnar.
ni som följt bloggen sen start vet att min mage krånglat sen dess och ärligt talat längre än så.
det som är mest tröttsamt är nog de läkare jag träffat genom åren som inte tar det på allvar utan ber mig köpa någon medicin och så blir det bra sen. är det inte tillräckligt illa att jag haft det i så många år?
nej, jag måste ordna en tid där jag kommer spä på som bara den när jag berättar varför jag är där, det finns inget annat alternativ. hellre att spä på än att komma därifrån ännu en gång utan något resultat. jag vill att de kollar mig ordentligt, hur obehagligt det än kan bli, för det här fungerar inte.. och även om det inte visar på nåt så vet jag ju om det i så fall, det kanske lugnar lite vilket i sin tur för med sig att jag får mindre ont. vem vet? inte jag..

..det är nog inte så konstigt att jag längtar efter en slags fristad, som den som fanns för lite mer än en vecka sen. där mådde jag bra, på alla möjliga sätt. ingen stress, ingen oro och framför allt inte detta jäkla krångel med magen. det gör så otroligt mycket! där kunde jag göra i princip ingenting i fyra dagar, jag bara var och hade det bra. inga måsten. samma dag jag kom hem blev magen uppochner. samma dag. morgonen efter var det samma visa som innan jag åkte. jag fick inte behålla någon mat. det rinner rakt igenom mig. ursäkta ordvalen, men så är det bara. och så har det varit sen dess och så var det innan jag åkte. jag undrar hur kroppen mår efter en lång tid av det här?

nåväl, jag vill bara tillbaka dit, eller till någon annan plats utan måsten. men på de flesta ställen känner jag ändå det där som gör att jag inte riktigt kan koppla av. jag har funnit en plats nu, men den är alldeles för långt borta.. =/ jag fann den på västkusten också när vi var där för inte så länge sen. då ville jag flytta dit. men är det meningen att jag ska fly från någonting här eller är det inte snarare så att jag måste se till att ordna det som gör mig så "illa" här, i stället? att fly kommer bara att göra behovet ännu större, i stället för att ta itu med problemen som uppenbarligen finns här..

nog om det.. nu måste jag se till att plugga lite mer, kolla i alla böcker och se vad jag och christine kan använda oss av.. det är inte lite att kolla igenom kan jag ju säga.. men det blir nog bra!

ikväll blir det bio med dessan och efteråt blir det nog lite käk eller något glas någonstans med henne och therese. =)

Kommentarer
Postat av: Ida

usch, inge kul o höra att du har magkatarr. vet hur de är gumman o jag håller med dig att de e inte bara te att ta till med medecin ... ta de lugnt ...



kram på dig

2008-05-19 @ 20:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback