you bleed just to know you're alive

det har varit en märklig dag idag, rent känslomässigt.
jag vet inte om jag ska vara glad, arg, ledsen eller bara jäkligt less på allt på en och samma gång.
det landar oftast i att jag mest är besviken på saker och ting, främst på den utbildningen jag går.
det har gått upp så jäkla mycket för mig hur otroligt lite jag egentligen lärt mig när det handlar om viktiga saker, viktiga saker som jag SKA kunna. jag ska fan inte behöva vara så osäker som jag är..!

jag vet att jag har ett STORT ansvar själv, men vissa delar är verkligen under all kritik!

jag ska inte ösa ur mig för mycket nu, det snurrar fortfarande alldeles för mycket i mitt huvud.
..men från att ha vart nära botten en stund idag så tog jag mig upp och försöker nu inse att jag inte är kassast i världen och inte duger till någonting. för visst är jag bra, på mitt sätt. jag måste bara våga tro på det också, tro på att jag också kan. kan en massa!

Kommentarer
Postat av: Maria

Men är det enbart utbildningens "fel" då att du inte vågar tro på dig själv? Jag tror att jag har gått samma utbildning som du (beteendevetenskap va?) men jag tyckte den var väldigt bra och kände aldrig att jag tvivlade på mig. Så det kan ju ha mkt med att göra hur du är som person också? Att du har svårt att tro på dig vilket ju är väldigt tråkigt. Men jag tror och hoppas att det blir bättre med det hela tiden =) Men menar bara att det är så lätt att skylla på saker utanför, som t.ex. sin utbildning. ha en skön fredag!

2008-11-14 @ 22:26:26
Postat av: emma

absolut inte! jag kan aldrig skylla saker och ting helt och fullt på en utbildning jag själv valt att fullfölja. jag har lärt mig MASSOR och är i det stora hela jätte glad att jag valt att gå den utbildningen. men det är VISSA delar som helt enkelt är under all kritik, precis som jag skrev. jag kände så igår och jag känner så fortfarande.



jag går det beteendevetenskapliga programmet, social omsorg, det är nog rätt stor skillnad från det rena beteendevetenskapliga. du har helt rätt i att mina tvivel på mig själv ligger i hur jag är som person, men med en stadig utbildningsgrund att stå på (när det gäller vissa delar), så tror jag att jag åtminstone hade kommit lite längre.

jag är inte den som skyller på saker, utan vet vem jag är och att det är jag som har det yttersta ansvaret.



jag vet att jag kan massor och otroligt mycket av det har jag att tacka min utbildning för, så självklart vill jag inte kasta smuts på allt det jag ägnat mig åt de senaste åren. återigen så handlar det om vissa delar som jag önskar att jag kunde fått mer kunskap om. men nu är det som det är och jag får helt enkelt söka kunskap på annat håll. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback