friday i'm in love

gomorron. igår kväll tänkte jag något i stil med att "imorgon ska jag inte ställa något larm och sova länge", vilket inte händer så ofta. hursomhelst så vaknade jag först vid åtta men tänkte att jag kunde ligga en stund till, men åtta och tjugofyra så gick jag upp. så ja, det där gick ju inte så bra.. men, men =)

igår var det dagen "det", en av de dagarna i alla fall. det var gastroskopi-dags. usch, fy och blä, tänk om jag vaknar, tänk om jag märker minsta lilla, tänk om, tänk om.. det var några av tankarna jag hade innan, jag var ganska orolig med andra ord. mest orolig var jag nog för att släppa kontrollen. som tur var så var sköterskan underbar, jag bad henne att berätta allt som hon skulle göra och det hjälpte, även om det för många inte är någon big deal. läkaren verkade ganska stressad och ville köra igång så fort som möjligt, så han började spruta in sömnmedel i armen och jag minns att jag sa "nu börjar det bli suddigt" och att tommy skrattade åt mig för att jag sa så. det nästa jag minns är att jag vaknar och säger något i stil med "åh, jag som drömde" och då hade jag sovit i ungefär fem minuter. undersökningen gick alltså snabbt och smärtfritt, jag märkte absolut ingenting, så himla skönt! efteråt kändes det underbart i kroppen, inte för att jag var lite halvdåsig på grund av sömnmedlet, utan för att jag hade gjort det! för på grund av all oro innan så vet jag inte hur många gånger jag har tänkt "nej, nu ringer jag och avbokar", trots att jag visste att jag skulle få sova. men det var alla de där "tänk-om-tankarna" och minnena från förra gången som spökade. känslan var underbar för det var som att en sten fallit från mitt hjärta när allt var över och jag var stolt över mig själv för att jag inte låtit de negativa tankarna ta över!

idag ska jag nog slappa och försöka ha det lugnt och skönt, har känslan av att hela helgen blir sån, om jag känner mig själv rätt i alla fall. tentan får vänta tills på måndag. kanske att jag läser lite innan, det vore rätt bra..

ha en bra dag underbaringar!

Kommentarer
Postat av: Linda

duktig du e !!! och skönt att de gick bra! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback