full fart!

forskningsmetodiken är inte bara precis vad det låter, utan kursen går ut på att vi börjar med våra uppsatser redan nu, vilket jag inte trodde att vi skulle göra förrän sista kursen som faktiskt heter "uppsatsarbete". redan på lördag ska jag maila de första "tankarna" kring uppsatsen, vilken forskningsfråga jag ska ha och så vidare. spännande! först fick jag lite panik, trots att jag gått i uppsatstankar rätt länge nu, jag tänkte på hur ska jag klara av det här själv och så, men med lite positivt tänkande så gick jag från panikkänslan till att bli rätt taggad, riktigt skönt! nu är problemet bara att välja vad jag ska skriva om, men jag ska tänka så det knakar nu tills på lördag och sen skriva ihop något att skicka iväg, om inte tidigare förstås, men jag tror faktiskt betänketiden är nödvändig inför en sån här grej..

böckerna till den här kursen har förstås inte kommit vilket är riktigt tröttsamt! jag som till och med hade lite is i magen o beställde böcker från adlibris för att vara ute i god tid och ha böckerna tills idag, men inte då, trots att det stod att böckerna skulle skickas inom 2-5 dagar.. tröttsamt, som sagt!

nej, nu kurrar det väldans mycket i magen!
later.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Du.. Uppsatsen kommer gå riktigt bra!!



och alla tankar du skickar iväg nu.. det är bara tankar, som kommer ändras, men förmodligen är du hela tiden inne på samma spår.. Det är bra o börja nu! taggad ska man vara! När "uppsatsarbete" börjar.. SÅ har du sjukt mkt annat för dig så var glad att det startar nu. Även om jag tyckter precis lika som dig o fick panik i början.. Jag tänkte, men va fan, 10 veckor är väl illa nog med stress, nu blir det ju 20.. Men oj vad skönt det är att ha 20 veckor, många tankar blir det!



men som sagt, det kommer gå kalas!



Vad tänker du typ skriva om?? :) I vilket ämne? etc etc..

Social omsorg?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback